torsdag 14 februari 2013

Stor tag för Engströms


 
Jag fick härliga nya papper från Prima, nämligen Sunrise, Sunset,  Finnabair Collection från Engströms. De passar mig så bra. Härligt ljuvliga pastelliga men inte så sockersöta som brukar vara Primas kännetecken. Men de håller riktig Prima kvalite och ja.. vad ska jag säga MUMS !
 
Ihop med Primas nya stämplarMixed Media Doll Stamp. Finns flera olika. Detta är min...
 
 
 
Jag har använt mig av PaperPiercingteknik på min "docka".
Först stämplade jag hela dockan på ett gammalt notpapper.
Målade hår och hud med Neocolor kritor men här tror jag man kan ta vad man har hemma.

 
Stämplade klänningen på ett mönstrat papper

 
och volangen på ett annat

 
Så här så det ut när jag började pussla ihop bitarna.


 
Nu en färdig docka :)

 
Jag har använt mig av pappersremsor från Sunrise, Sunset och sprayat hela tagen lite lätt med Heidi Swapps mist Gold.
 
 
Ett par bitar washitejp från Glitz med trämönster och en av Primas nya träfåglar fick bli extra dekorationer. Återigen minidoilien från Cherry Lynn Design. Bandet är infärgat med samma mist och lite ditressdyna.
 
// Helena
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar