torsdag 25 april 2013

Första i Art Journalingboken :)


När det var mässa i Helsingborg så köpte jag på mig lite fler mister från Heidi Swapp. Jag hade verkligen tänkt att de ska jag inte köpa. Jag har mister i andra märke. Men.... ack så fel. De är verkligen helt fantastiska. Härliga intensiva färger och det blir väldigt jämt och fint när man sprayar med dem. Helt underbar ! Har du inte provat så gör det ! Finns givetvis att köpa hos Engströms :)

 
Här är vad jag satte igång med. Mister, ett par akrylfärger, stämplar och små fina utstansade doilies från Cherry Lynn Design. De är jättefina och väldigt användbara. Jag använder dem både som masker och som dekorationer. Stämplarna är från Prima och från Fiskars.
 
Täckte hela ytan med mist och ramade in kanterna med gesso. Jag har använt primerose, peach och mustard i misterna.
Här har jag använt en mask från Prima ( chevron) och duttat i akrylfärg. Lägg på doilies och mista.
 
Använder ytterligare en mask från Prima ( Donna Downey). I den duttar jag gesso.
 
 
Stämplar lite med en vattenfast rosa dyna.
 
Klipper ut detaljer från Primas serie Fairy Rhymes
Limmar fast med mod podge och skuggar runt.
 
 
Mistar lite doiles med den gröna misten Mint Green, limmar fast. Stämplar textstämplar från Prima med vattenfast dyna. Jag har även använt en chevronstämpel som ingår i ett äldre MME kit.
 

Här ser du det färdiga resultatet.
 
Hoppas det inspirerar :) // Helena
 
 


 
 
 
 
 
 

1 kommentar: