lördag 5 februari 2011

jag går på kurs... men inte med Kurt

Jag har hoppat på en kurs som Big Picture Scrapbooking har just nu. Den första kursen jag går via dem och efter 2 dagar kan jag bara säga att jag är superinspirerad ! Jag gick ju en webbkurs med en fransk tjej i somras som jag var mycket nöjd med. Läraren i denna kursen heter May Flaum och är oerhört inspirerande.

Kursen hålle rpå i en månad och man får ett gäng med uppgifter på torsdagarna ! Vi har tillgång till både forum, galleri och kursmaterial. Toppen tycker jag även om min engelska är ganska kass...

Första uppgiften var att gör en tag med stämpeltekniker ( det brukar jag iofs göra ) men har kryddat denna tag med ett hjärta utklipt i grungeboard , klätt med papper. Just den idén fick jag av Åsa på Scraprooms träff. Tack !



Jag ska faktiskt använda mig av denna tagen på en layout, får se när den blir färdig...

En annan utmaning var att scrappa om en god idé. Och på natten ( i sömnen) kom jag på vilka foto som skulle användas.



ett annat krav var att det skulle finnas vimplar på alstret. Och just denna typen av vimplar har jag aldrig gjort men det kommer att komma flera, jag lovar för det var kul.

Sista utmaningen för denna veckan var scrappa i din favvofärg. Jag har inte hunnit göra det ännu men jag är sååå inne på grönt för tillfället, kan det vara längtan efter våren ?? Så det får bli en grön LO. Men en annan dag...

1 kommentar: